Case
Den första digitala Majblomman
När Majblomman lanserade sin digitala blomma 2021 var det ett viktigt steg för att fortsatt kunna engagera människor och samla in pengar under pandemin. Med hjälp av 3D-animationer förde vi in den traditionella symbolen i en digital värld, vilket öppnade nya insamlingsmöjligheter och stärkte Majblommans relevans.
Kund
Majblomman
Tjänster
3D-design
Animation

Utmaning
Lösning
Resultat
Majblomman arbetar för att motverka barnfattigdomen i Sverige. Sedan 1907 har tusentals barn varje år samlat in pengar till andra barn genom att sälja majblommor på våren. År 2021 startade Majblomman försäljning av den digitala majblomman: vem som helst kan numera enkelt samla in pengar via digitala kanaler. Where is my pony skapade presentationen av 2021 års digitala, tigerrandiga majblomma.
3d animationer
Majblommans arbete är lika angeläget i dag som när organisationen startade för 114 år sedan. Med 3D animationer blev den traditionsenliga pappersblomman digital, och Majblommans aktualitet stärktes ytterligare.
Blomman presenteras i TV4 Morgonsoffan
Årets blomma presenterades med en förväntansfull animation i en kort film som vår Motion Designer Simon gjorde tillsammans med Majblomman. Se inslaget här.
Den digitala majblomman 2021
Första året någonsin som den traditionella majblomman gjordes digital. När samhället begränsades i pandemin, öppnade digitala möjligheter upp för ett nytt sätt att samla in pengar för Majblomman.