top of page
Case

Framtidens produktion i fokus på EuroBLECH

Hur skapar man en mässmonter som både syns och lockar till samtal? För vår mångåriga samarbetspartner AP&T handlar det om att på ett tydligt sätt lyfta fram deras framstående lösningar och tekniska expertis till några av världens största industrimässor. Tillsammans har vi genom åren utvecklat flexibla och genomtänkta mötesplatser där teknik, interaktivitet och dialog står i fokus.

Kund

AP&T

Tjänster

Mässkoncept

Monterdesign

3D-visualisering

En översiktsbild av AP&T:s utställningsmonter på en mässa. Montern har en modern och inbjudande design med blå väggar, vita paneler och trämaterial. Den innehåller informationsskärmar, sittplatser och montrar med produkter och lösningar, samt växter som bidrar till en trivsam atmosfär. AP&T:s logotyp är framträdande på den vita överbyggnaden.

Utmaning

AP&T, en global ledare inom automations- och presslösningar för plåt- och fiberformning, deltar årligen på stora internationella mässor, såsom Euroblech i Tyskland och Fabtech i USA. Utmaningen ligger i att skapa visuellt starka och kommunikativt effektiva montrar som på ett tydligt sätt fångar besökarnas uppmärksamhet, främjar dialog och lyfter AP&T:s lösningar. Målet är att skapa distinkta och engagerande monterupplevelser som sticker ut i en konkurrensutsatt miljö och väcker nyfikenhet.

Lösning

Sedan många år tillbaka ansvarar vi för och tar fram design och 3D-visualiseringar av monterkoncepten, och innehåll som framhäver AP&T:s tekniska expertis och produktfördelar. Genom ett nära samarbete med lokala mässbyggare skapar vi flexibla och funktionella lösningar såsom integrerade presentationsytor med sittplatser för seminarier, exempel på fysiska komponenter och interaktiva inslag som ramar in ytor och bjuder in till dialog. Alla montrar planeras för att stimulera besökarna att utforska och lära sig mer om AP&T:s tjänster och produkter.

Resultat

Vår monterdesign utmärker sig som unika och uppskattade mötesplatser på bägge mässorna, och genererar generellt positiv respons från besökarna, år efter år. För AP&T brukar deltagandet på Euroblech och Fabtech ge höga besökarantal och värdefulla möten. Vårt långa samarbete med AP&T har möjliggjort en kontinuerlig finslipning på detaljer och lösningar genom åren, vilket har resulterat i precis den mötesplats som AP&T:s har önskat – där branschfolk nätverkar och inspireras.

EuroBLECH i Hannover öppnade dörrarna igen efter en fyraårig paus. Mässan är en av de viktigaste internationella mötesplatserna för metallformningsindustrin. I år deltog 1 300 företag med nästan 36 000 besökare från 39 länder. AP&T var där och presenterade sitt erbjudande för nuvarande och potentiella kunder.


Eftersom mässan utfördes under coronapandemin var vi noga med att följa utvecklingen av restriktioner – vecka till vecka – för att anpassa oss efter förändringarna. Genom att undvika trånga passager och skapa tillräckligt med utrymme, kunde vi se till att besökarna kände sig bekväma och säkra i AP&T:s monter. Vi valde att göra montern med en varm och inbjudande känsla, vilket hjälpte till att skapa en avslappnad och öppen atmosfär.

Se nästa case
Se föregående case