top of page
Case
Varumärkeskampanj som positionerar PS Auction i den cirkulära omställningen
Hur gör man cirkulär ekonomi till en självklar del av affärsplanen för industri-, verkstads- och byggbranscherna? Med det mångbottnade konceptet Tänk Om hjälpte vi PS Auction att positionera sig som en strategisk partner och möjliggörare för företag som vill minska avfallet, integrera cirkulär ekonomi i sina affärsmöjligheter och bidra till en ökad hållbarhet.
Kund
PS Auction
Tjänster
Kampanj
Konceptutveckling
Sociala medier
Animering
Film

Utmaning
PS Auction erbjuder en väletablerad plattform för handel med begagnade och överblivna resurser, men nyttjandet av cirkulär ekonomi är fortfarande lågt inom sektorer som verkstad, industri och byggsektorn. Dessa branscher står inför stora hållbarhetsutmaningar men saknar ofta konkreta lösningar för att minska sitt avfall och maximera värdet på befintliga resurser. Utmaningen låg i att positionera PS Auction som den naturliga partnern för att driva en cirkulär omställning och inspirera till förändring i affärsmodeller och strategier.
Lösning
Vi skapade kampanjkonceptet Tänk Om – en tydlig uppmaning som öppnar för nya idéer och perspektiv. Konceptet är mångbottnat och manar till att utmana linjära processer; se värdet i att använda allt som redan är framtaget om och om igen och potentialen i att göra på ett nytt sätt.
Kampanjen positionerade PS Auction som en möjliggörare för ökad cirkularitet och som en strategisk partner för företag som vill kombinera hållbarhet och affärsnytta. För att nå och engagera målgrupperna tog vi fram filmer och visuella annonser som uppmanade till att tänka om; sociala medier-kampanjer med branschanpassade budskap samt press- och PR-initiativ som lyfte PS Auction i såväl hållbarhets- och branschmedier som specifikt mot byggsektorn med tyngdpunkt på deras roll som partner och möjliggörare för cirkularitet och återbruk.
Resultat
Kampanjen Tänk Om stärkte PS Auctions position som en partner för branscher som vill ställa om till ökad cirkularitet. Några av resultaten inkluderade en ökad efterfrågan på PS Auctions tjänster; stärkt varumärkespositionering i branschmedier där PS Auction syntes som en nyckelspelare i den cirkulära omställningen samt engagemang i sociala medier med en ökning i räckvidd och interaktioner.