top of page
Case

Långsiktig varumärkesförflyttning för global industriaktör

Med banbrytande teknik och ett strategiskt varumärkesarbete har AP&T utvecklats från maskintillverkare till en global kunskapspartner inom avancerad plåtformning. I nära samarbete har vi stöttat deras resa mot att bli en ledande leverantör till fordonsindustrin och andra branscher med kommunikation som bistår affärsutvecklingen framåt.

Kund

AP&T

Tjänster

Visuell identitet

AP&T logotyp mot en mörkblå bakgrund med maskindelar svagt synliga i bakgrunden, vilket representerar företagets fokus på automation.

Utmaning

AP&T, en global aktör inom metall- och fiberformningsindustri behövde en stark och enhetlig kommunikation som visar hur de möter branschens krav på innovation och hållbarhet. Med ett brett erbjudande av avancerade produktionslösningar krävs en strategi och en tydlig visuell identitet som speglar företagets vision och stärker deras position på den internationella marknaden.

Lösning

I ett långvarigt samarbete har vi genom flera decennier stöttat AP&T med allt från strategisk rådgivning och varumärkesutveckling till löpande kommunikationsarbete. Vi har utvecklat deras grafiska profil och skapat material för lanseringar, mässmontrar och nyheter. Dessutom producerar vi kontinuerligt innehåll till sociala medier, inklusive artiklar, filmer och inlägg, för att säkerställa en stark och sammanhållen närvaro.

Resultat

Tack vare vårt nära partnerskap har vi tillsammans byggt en tydlig och konsekvent kommunikation som stärker AP&T:s varumärke globalt. Den uppdaterade grafiska profilen har blivit en central del av deras identitet, medan det löpande arbetet med nyheter, sociala medier och eventmaterial bidrar till att positionera AP&T som en branschledande innovatör.

Avancerad teknik, global expansion och kommunikation som stöttar utvecklingen från maskinleverantör till kunskapspartner. En framgångssaga för AP&T som vi i nära samarbete varit med och realiserat. För att göra bilarna allt säkrare, lättare, energieffektivare och mindre miljöbelastande, krävs nya material och produktionsmetoder. Med egen utveckling och tillverkning av kompletta produktionslinjer för avancerad plåtformning har AP&T blivit en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin och andra branscher. Genom ett långsiktigt strategiskt varumärkesarbete, design och kommunikation har vi bidragit till AP&T:s förflyttning från maskintillverkare till dagens teknik- och kunskapsföretag. Vi jobbar löpande med strategisk rådgivning, webb, PR, utställningar, print, säljmaterial och övrig kommunikation.

Se nästa case
Se föregående case