top of page

VI SER TILL ATT DU SYNS OCH NÅR UT MED DITT BUDSKAP

PR

Public Relations handlar om att strategiskt hantera och forma kommunikationen mellan din verksamhet och din publik. Med hjälp av relevanta kommunikationskanaler som medier, SoMe och personliga möten ser vi till att ditt budskap når rätt personer, på rätt sätt, i rätt tid. Och tar fram en strategi för ditt varumärke, din relation med din målgrupp samt önskad marknadsposition framåt.

Lysande blå maneter svävar i mörkt vatten, vilket skapar en drömsk och eterisk känsla. Deras genomskinliga kroppar framstår som självlysande i det svarta djupet.
  • En effektiv PR-strategi säkerställer att din organisation når sina mål och kommunicerar sitt budskap på ett konsekvent sätt. Ihop med dig definierar vi mål, målgrupper och skapar en plan för att bygga ett starkt varumärke med långsiktiga relationer. Vi hjälper även till att etablera och träna utvalda talespersoner samt med krishantering när oväntade händelser inträffar. Och genom att kontinuerligt utvärdera och justera strategin håller vi den relevant.

  • Pressreleaser är ett effektivt verktyg för att kommunicera nyheter till medier och allmänheten. Vi formulerar budskap med fokus på att fånga uppmärksamheten hos relevanta journalister och andra nyckelpersoner, samt ser till att varje release är anpassad till aktuell nyhet och målgrupp för att kommunikationen ska få ett genomslag som genererar positiv inverkan på ditt varumärke.

  • En framgångsrik PR-kampanj grundar sig i en kombination av utvalda kanaler, medier och partnerskap för att nå rätt målgrupper med sitt budskap. Tillsammans utvecklar vi en skräddarsydd plan som omfattar medieplaceringar, evenemang, digitala initiativ alternativt samarbeten med influencers eller opinionsbildare för att nå ut och få genomslag. 

Detta kan vi hjälpa dig med

Exempel på tjänster

PR-strategi

En effektiv PR-strategi säkerställer att din organisation når sina mål och kommunicerar sitt budskap på ett konsekvent sätt. Ihop med dig definierar vi mål, målgrupper och skapar en plan för att bygga ett starkt varumärke med långsiktiga relationer. Vi hjälper även till att etablera och träna utvalda talespersoner samt med krishantering när oväntade händelser inträffar. Och genom att kontinuerligt utvärdera och justera strategin håller vi den relevant.

Pressreleaser

Pressreleaser är ett effektivt verktyg för att kommunicera nyheter till medier och allmänheten. Vi formulerar budskap med fokus på att fånga uppmärksamheten hos relevanta journalister och andra nyckelpersoner, samt ser till att varje release är anpassad till aktuell nyhet och målgrupp för att kommunikationen ska få ett genomslag som genererar positiv inverkan på ditt varumärke.

PR-kampanj

En framgångsrik PR-kampanj grundar sig i en kombination av utvalda kanaler, medier och partnerskap för att nå rätt målgrupper med sitt budskap. Tillsammans utvecklar vi en skräddarsydd plan som omfattar medieplaceringar, evenemang, digitala initiativ alternativt samarbeten med influencers eller opinionsbildare för att nå ut och få genomslag. 

Mattias Dahl
Lagerhaus logotyp

"Att jobba med gänget på Where is my pony har varit en riktig höjdare. De har verkligen fattat vad Kultur Ungdom handlar om och hjälpt oss att ta fram en look som känns spot on, både här och nu och för framtiden."

Dr. Christian Koroschetz, M.Sc.

Produkt- och marknadschef på AP&T

Hur är det att samarbeta med Where is my pony?

Så här säger våra kunder

Ett lodjur går genom snön, dess kropp smälter delvis bort i små partiklar som symboliserar försvinnande. Texten lyder: "Skydda det som inte får försvinna."
Naturskyddsföreningen
Koncept för att öka engagemanget för naturen
Texten "Tänk om" visas med en uppåtpil på ett industriellt landskap i skymningsljus, med fabriksanläggningar och skorstenar som avger rök i bakgrunden.
PS Auction
Varumärkeskampanj som positionerar PS Auction i den cirkulära omställningen
En enkel affisch med texten "Framtiden behöver sin historia." Texten är placerad på vinröd bakgrund, och ansikten från olika historiska porträtt är utspridda mellan raderna, vilket förstärker budskapet om att historia är nödvändig för framtiden.
Länsmuseerna
Sveriges politiker borde hamna på museum

Case inom PR

Se vad vi gjort för andra

Två händer i en bönliknande gest omgivna av färgstarka ljusreflektioner i grönt, rött och blått, med en drömsk och diffus bakgrund.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med PR? Kontakta oss så berättar vi mer!

08

07

06

05

04

03

02

01

Utforska fler tjänster
bottom of page