Case
Strategi för sociala medier ökade intresset för ekologiska fröer
Runåbergs Fröer har länge varit en självklar röst för ekologisk odling, kulturarvssorter och fröpolitiska frågor. För att nå ut till fler fritidsodlare och sprida kunskap om ekologiska fröer fick vi uppdraget att stärka deras digitala närvaro. Vi tog fram en innehållsdriven strategi för sociala medier och producerade engagerande videoinnehåll som speglade Runåbergs verksamhet och deras hjärtefrågor. Genom en mix av organiska inlägg och annonsering hjälpte vi dem att utöka sin publik, bygga engagemang och driva relevant trafik till sin e-handel.
Kund
Runåbergs Fröer
Tjänster
Contentproduktion
Digital annonsering
Postproduktion
Manus
Avser perioden 1 oktober 2024 – 1 mars 2025. Profilbesök jämförs med perioden 1 maj – 1 september.
+3 400
Följare
Stort antal nya följare på Instagram
+543 %
Profilbesök
Jämfört med föregående period
9 %
CTR
Exceptionellt hög klickfrekvens
27 776
Webbplatsbesök
Direkt från annonserna
1 419
Registrerade köp
Från annonsdriven trafik

Utmaning
Lösning
Resultat


















